Стисла анотація досвіду:
Мета роботи – визначення дидактичних умов і
способів розвитку пізнавальної активності молодших школярів. Зокрема, вивчення
засобів формування пізнавальних потреб, прийомів активізації процесу засвоєння
нових знань, розвитку творчих здібностей.
За інноваційним потенціалом досвід
роботи характеризується як
модифікаційний, тобто такий, який
пов`язаний з удосконаленням,
раціоналізацією та впровадженням відомих ідей, методик, технологій, які
стосуються розвитку пізнавальної активності молодших школярів. Створювався,
формувався досвід роботи в умовах навчально-виховного процесу загальноосвітньої
школи в 1–4 класах на уроках української мови, читання, природознавства. Для
отримання оптимальних результатів необхідно дотримуватись всієї системи
ефективних заходів розвитку пізнавальних інтересів учнів, цілеспрямована,
досконала система навчання і виховання на уроці, спрямована на всебічний
розвиток самостійності думки і самостійності як риси характеру дитини.
В досвіді роботи визначено засоби активізації навчання в роботі вчителя початкової школи:
В досвіді роботи визначено засоби активізації навчання в роботі вчителя початкової школи:
1.Виховання в учнів інтересу до вивчення будь-якого предмета. Інтерес є
могутнім засобом успішного навчання і виховання, необхідною умовою досягнення
позитивних результатів.
2.Найважливішим
засобом активізації навчальної діяльності молодших школярів є раціональне
поєднання дидактичної гри і навчання.
3.За певних дидактичних умов велику пізнавальну активність,
самостійність мислення викликає застосування наочності.
4. Провідну роль у розвитку пізнавальної активності учнів відіграє
використання проблемно-пошукових
ситуацій на уроках.
5.Засобом розвитку пізнавальної активності є система завдань з логічним
навантаженням, завдань для розвитку психічних пізнавальних процесів: пам’яті,
мислення, уяви.
Узагальнюючи ефективні засоби
активізації молодших школярів, в досвіді роботи розкрито методи продуктивного навчання:
1.Когнітивні, або методи навчального пізнання ( метод досліджень, метод
емпатії (перевтілення), метод конструювання правил, метод помилок, метод
прогнозування)
2.Креативні методи навчання ( метод придумування, метод образної картини,
метод « мозкового штурму», метод гіперболізації).
3.Методи організації навчання (навчальне цілепокладання, планування, взаємонавчання,
контроль, самооцінка, рефлексія).
В практичній частині досвіду представлено конспекти уроків української мови
та читання, авторські розробки презентацій, проектів,
направлених на підвищення рівня пізнавальної активності учнів.
Усе це разом єдиний процес, єдина система заходів, що підвищує ефективність
навчально-виховного процесу і позитивно впливає на загальний розвиток учнів, сприяє
формуванню ключових компетентностей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий